Клас ___5___
Дата ___________
Тэма: Гукі беларускай мовы
Мэты:
-
паглыбіць у вучняў уяўленне гукаў беларускай мовы,
паказаць іх ролю ў мове як кампанентаў слоў і сродкаў іх адрознення;
-
выпрацоўваць уменне чуць, вылучаць гукі, абазначаць іх
літарамі;
-
выхоўваць эстэтычныя пачуцці, уменне бачыць прыгажосць
зімы.
Ход урока
I.
Арганізацыйны момант
II.
Арфаграфічная хвілінка
Балерына, берэт, секунда,
гараджане, плывец, подпіс, паштальён, пенал, капялюш, фламастар.
Праца па парах: вучні мяняюцца сшыткамі
і правяраюць адзін аднаго.
III.
Праверка дамашняга задання
Франтальнае апытванне
1) Які сказ называецца
складаным?
2) Што такое зваротак?
3) Як афармляецца простая
мова?
4) Што такое дыялог?
IV.
Знаёмства з новай тэмай
Называнне тэмы ўрока і мэт
Чытанне правіла параграфа 26.
Работа з падручнікам
Выкананне практыкання 189.
Фізкультхвілінка.
Калі
настаўнік называе просты сказ – вучні падымаюць рукі ўверх, калі складаны –
прысядаюць і хлопаюць унізе.
Прыйшла марозная зіма. Хлопчыкі коўзаліся на
санках, а дзяўчаты ляпілі снегавіка. Мядзведзь на зіму ўпадае ў спячку і не
прачынаецца да вясны. Мяккі снег павольна падаў на зямлю. Ільдзінкі пачыналі
хрумсцець, калі на іх наступалі дзеці.
Зарадка для
вачэй.
V.
Фарміраванне ўменняў і навыкаў
Арганізацыя пошукавай
дзейнасці. Работа з тэкстам
Здароў, марозны, звонкі вечар!
Здароў, скрыпучы мяккі снег!
Мяцель не вее, сціхнуў вецер,
І волен лёгкіх санак бег.
Як
мары, белыя бярозы
Пад
сінявой начной стаяць,
У
небе зоркі, ад марозу
Пахаладзеўшыя,
дрыжаць.
Заданні:
1.
Вызначце тэму і асноўную думку тэксту.
2.
Знайдзіце звароткі.
3.
Зрабіце фанетычную транскрыпцыю слоў “снег”, “лёгкіх”,
“дрыжаць”, “мяцель”, “бярозы”.
4. Спішыце сказ “Мяцель не
вее, сціхнуў вецер, і волен лёгкіх санак бег”, разбярыце па членах сказаў.
Фанетычны
разбор. Зрабіць фанетычны разбор слоў
“прыгожа”, “лёд”, “раздолле”.
Творчая хвілінка. Напісаць міні-сачыненне “Што можна ўбачыць у зімовым
лесе”.
VI.
Падагульненне. Рэфлексія
-
Які раздзел навукі
аб мове называецца фанетыкай?
-
Ці ўдалося атрымаць
адказ на пытанні, якія ўзніклі ў пачатку ўрока?
VII.
Дамашняе заданне
Параграф 26.
Практыкаванне 195.
VIII.
Падвядзенне вынікаў
урока. Выстаўленне і каменціраванне адзнак
Комментариев нет:
Отправить комментарий